Descriere
Au învățat să programeze, să proiecteze și să printeze 3D elemente de construcție, pentru a realiza macheta unui cartier verde în care să se locuiască smart, cu infrastructură economică și ecologică. Iar acum vor să realizeze un complex agricol cu o fermă zootehnică parțial robotizată. Susține și tu proiectul Smart Farm!
Grupul de inițativă Robo_Stars își propune să continue educația fun pentru a alunga plictiseala de la orele de știință. Astfel, elevii de la Liceul “Mircea Eliade” vor participa la noi lecții predate prin metode alternative, în cadrul cărora vor experimenta și pune în practică noțiunile teoretice prin explorarea lumii înconjurătoare, observație și experiment.
Ce înseamnă Smart Farm? Realizarea, sub formă de machetă, a unui complex agricol cu o fermă zootehnică parțial robotizată, cu un spațiu dedicat cultivării plantelor, necesar pentru a obține furajele pentru animale. Va fi varianta accesibilă unui fermier începător, o investiție minimă și costuri scăzute.
Elevii vor integra, prin experiment, elemente din disciplinele Ştiințe, Tehnologie, Inginerie şi Matematică. Vor evada din hățișul teoremelor și principiilor extrem de pretențioase „îmbibate” cu matematică. Formulele fizice vor intra în scenă numai după ce elevii au facut efortul de a imagina, a descoperi, a intui, a realiza, a retrăi fenomenul fizic pe care îl învață sau studiază.
Grupul de inițiativă Robo_Stars, format din trei cadre didactice de la Liceul Teoretic „Mircea Eliade”, Galați, cu specializări diferite: fizică, matematică și biologie, a implementat proiectul SMART HABITAT, finanțat prin Fondul Științescu 2.0. Fiecare dintre noi a avut câte un anumit rol funcțional, am desfășurat activități în mod constructiv, productiv, am avut abilitatea de a ne mobiliza eforturile, abilitățile și creativitatea, pentru atingerea scopului comun. De-a lungul activității didactice am încercat să nu le îngrădim elevilor, ci să le dezvoltăm atitudinile și aptitudinile creative, le-am stimulat inițiativa și capacitatea de a lua decizii. Metodele alternative de predare/ învățare pe care le propunem, implică o abordare explorativ- investigațională a lumii înconjurătoare; de cercetare directă (observația, experimentul) sau indirectă (demonstrația, modelarea) a realității. Elevii învață „să învețe prin practică”.
- 12 ateliere: inițiere și instruire pentru folosirea creioanelor 3D, imprimare 3D, crearea și programarea unui robot vehicul , descrierea componentelor Arduino, prezentarea unor noțiuni simple de hidrostatică, întocmirea de grafice și statistici.
- 22 ateliere de lucru pentru: realizarea plantelor furajere și copacilor cu creioane 3D, printarea structurilor și pieselor componente pentru robotul vehicul, asamblarea și programarea benzii transportoare, printarea plăcilor, ferestrelor, grătarelor, asamblarea grajdului, a elevatoarelor și a sistemului de irigații.
25 de elevi ai claselor I-IV, 25 elevi ai claselor IX-XII de la Liceul Teoretic „Mircea Eliade”, Galați
Nr. crt | Lucruri de care avem nevoie | UM | Cost/unitate | Nr. unități | Suma totală |
---|---|---|---|---|---|
1 | Laptop HP 250 G7 | buc | 2849,00 | 1 | 2849,00 |
2 | Imprimanta Ender 5 Plus 3D Printer | buc | 2612,4 | 1 | 2612,4 |
3 | Filament imprimanta Filafill | buc | 95,00 | 4 | 380,00 |
4 | Duze pentru capul de imprimanta | buc | 7,00 | 10 | 70,00 |
5 | Placa policarbonat solid | buc | 76,09 | 1 | 76,09 |
6 | Panou solar mini | buc | 16,43 | 1 | 16,43 |
7 | Modul senzor umiditate sol | buc | 10,96 | 1 | 10,96 |
8 | Kit breadboard | buc | 46,35 | 1 | 46,35 |
9 | Fire Dupont 20 cm | buc | 15,90 | 1 | 15,90 |
10 | Modul senzor temperatura | buc | 13,14 | 1 | 13,14 |
11 | Modul senzor nivel apa | buc | 9,64 | 1 | 9,64 |
12 | Senzor picături ploaie | buc | 19,63 | 1 | 19,63 |
13 | Set Arduino începători | buc | 418,00 | 1 | 418,00 |
14 | Modul Bluetooth | buc | 34,36 | 1 | 34,36 |
15 | Set rezistori | buc | 36,82 | 1 | 36,82 |
16 | Creion printare 3d | buc | 129,72 | 2 | 259,44 |
17 | Toner imprimantă | buc | 33,00 | 4 | 132,00 |
TOTAL | 7000,16 |
- Prof. fizică Coman Niculina- coordonator, va răspunde de managementul general al proiectului; responsabil al activității financiare
- Prof. matematică Baston Gabriela- responsabil cu modelarea teoretică a proiectului, întocmește orarul activităților
- Prof. biologie Măcrineanu Mihaela- formarea și monitorizarea grupului țintă (clasele liceale)
- Prof. matematică Diacănu Adrian- responsabil cu promovarea și publicitatea proiectului
- Prof. geografie Macsim Daniela- responsabil cu modelarea teoretică a proiectului; responsabil cu achiziții; responsabil cu achiziția materialelor și echipamentelor
- Prof. înv. primar Petcu Nicoleta- responsabil cu modelarea teoretică a proiectului
- Prof. înv. Primar Tănase Anica- formarea și monitorizarea grupului țintă (clasele primare)
Nume | Valoare donatie |
---|---|
[șters] [șters] | 1000 RON |
[șters] | 2000 RON |
[șters] | 1000 RON |
[șters] | 1000 RON |
[șters] | 1000 RON |
Anonim | 1000 RON |